23 Şubat 2007 Cuma

YAZ-KIŞ ABANA

muhteremle geziye

Abana gezimize iki ayrı mevsimde çekilmiş Abana resimleriyle devam ediyoruz.
Sizde yaz tatillerinizi geçirdiğiniz yerlerin kış görüntüsünü merak eder misiniz?
Ben merak ediyordum ama kendi memleketimiz olduğu halde Abana'ya kış aylarında gitmek hiç nasip olmadı.
Yazın gördüğümüz yerler, kışın kar altında kim bilir nasıl görünüyordu ?
Geçen yıl sık sık ziyaret ettiğim Abana belediyesinin İnternet sitesinde Abana'nın karla kaplanmış, kış resimleri yayınlandı.
Resimler o kadar hoşuma gitti ki hemen fotoğrafçıda resimleri bastırdım.
Yazın tatile gittiğimizde resimleri yanımda götürdüm, aynı kadrajı yakalamaya çalışarak kış görüntülerinin, yaz halinin resimlerini çektim.
Kış resimleri Abana Belediyesinin sitesinden,Yaz resimleri benden, buyurun geziye!



Winter
1. resmin kış hali.

Summer
Burası ortasında havuzu da bulunan, çay bahçeleri ve belediyenin bulunduğu alan.

Winter

Summer
Artık Abana resimlerinin olmazsa olmazlarından minyatür ev.

Winter

Summer
Burası el sanatlarının, yöresel yemeklerin, hediyelik eşyaların satıldığı yer.
Gündüz sakin olduğuna bakmayın, akşamları oldukça kalabalıktır.

Winter

Summer

Winter
Yukarıda ki ağaç, Abana'nın vazgeçilmez kafelerinden, Kepaze kafenin bulunduğu ağaç.
Bu ağacın altında 3-4 tane kafe var ama sorsanız diğerlerinin ismini bilemem,
ağacın altında ki diğer kafelerde de otursak, biriyle haberleşirken "Kepaze kafedeyiz sende gel" diye hep onun adını veririz.
Konser alanının yanı başında olduğu için, konser günleri bu kafelerde değil yer bulmak,
ayakta bile duramazsınız.
Öğlende masaları dolmaya başlar.
Birde bu ağacın altında değil ama kafanızı dinleyip, sakin bir kaç saat geçirmek için vazgeçilmez bir kafe olan, Hayal Kahvesi var.
Hayal Kahvesine yiyeceklerinizi hazırlayıp götürebilir, hanımlarla günlerinizi orada gerçekleştirebilirsiniz.
Gözlerden uzak olmak isteyenler için minik minik kulübe şeklinde yapılmış Köyüm cafeyi de unutmamak lazım.
Bir ara Hadi Gari adında bir yer vardı, halen faaliyette mi bilmiyorum. 
Abana turistik bir ilçe olduğu için eminim yıllar içinde daha çok kafe açılacaktır.

Summer
Burası da meydandan denize doğru giden yol.
Sağ tarafta bir nevi Abana'nın Kültür Merkezi diyebileceğimiz Beyaz Saray var.
Ayrıca yine çay bahçeleri ve yürüyüş yolu var.

Winter

Summer
Bu bankın kış resminde ki yalnızlığı ve el değmemişliği beni çok hüzünlendiriyor.


Winter

Meydana farklı açılardan bakış, geçen kış yol kenarında ki sütunlar yokmuş.

Winter

summer
Bu bankı da bir türlü boş yakalayamadım.
Resmi çektiğim gün arkada ki çay bahçesinde köçekler gösteri yapıyordu, herkes onlara bakarken ben bankın resmini çektim.
Tabi kışın nerede o kalabalık!

Winter

summer
Kış resimlerinde potanın arkasında görünen sandallar yaz resminde yoklar.
Zavallı sandallar, kışı atlatamamışlar.

Winter
Benim elimde ki Abana resimleri şimdilik bitti, kısmetse bu yaz çekeceğim yeni resimleri yine burada paylaşırım.
Önümüzde ki yazı konumuz Kastamonu'nun tarihi ilçelerinden ve Kurtuluş savaşında çok önemli başarılara imza atmış, İnebolu üzerine olacak.
Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.