9 Eylül 2011 Cuma

KASTAMONU TATİLİMİZ

Bu yıl yaz tatilimizin önemli bir kısmını Kastamonu'da geçirdik.
Her yıl Kastamonu'ya gidiyoruz ama şehir merkezinde fazla durmadan hemen Abana veya Çatalzeytin'e gidiyorduk.
İstanbul'a dönene kadar Kastamonu'ya tekrar gitmiyorduk.
Bu yaz, eşim işleri dolayısı ile hemen tatile gidemeyeceğimizi söyleyip, oğlumuzun yanına Kastamonu'ya gitmemizi önerdi.
Kızımla birlikte 15 Temmuz'da Kastamonu'ya gittik.
20 gün boyunca oğlum ve kızım ile birlikte güzel günler geçirdik, oğlumla hasret giderdik.

Oğlum Kastamonu'da Kuzeykent'te oturuyor.
Kuzeykent şehir merkezinden biraz uzakta, Kastamonu Üniversitesi'nin çevresinde gelişmiş olan bir semt.
Son yıllarda çok güzel siteler, şahane evler yapılıyor.
Şehir merkezi gibi kalabalık değil, yolları da çok güzel ve sakin.
İstanbul'da apartmanda sokak aralarından gökyüzünü gördüğümüz için
oğlumun evinde ki bu uçsuz bucaksız gökyüzü manzarası bizi mest etti.

Tatilimizin ilk hafta sonunda oğlum bizi İzbeli Çiftliği'ne kahvaltıya götürdü.
Daha önce adını çok duyduğum çiftliğe gitmek bu sene kısmet oldu.

İzbeli Çiftliği ile ilgili ayrıntılı resimler 👉BURADA

Oğlum hafta içi çalıştığı için, biz kızımla birlikte plan yaptık.
Toplu taşıma araçlarını kullanarak şehir merkezine gidiyorduk.
Salı günü kurulan pazara her hafta gittik.
Bir gün Barutçuoğlu Alışveriş Merkezi'ne sinemaya gittik.
Hava çok sıcak olduğu için plandığımız pek çok geziyi yapamadık.
Canımız evden dışarı çıkmak istemedi.

Burası Kastamonu El Sanatları Teşhir ve Satış Merkezi.

İçeride bol bol resim çektim, ayrıntılı resimler 👉BURADA

Hafta içi günlerini Kastamonu'da, hafta sonları da Abana ve Çatalzeytin'deki köyümüzde geçirdik.
Merkezden köye giderken Yaralıgöz Dağı'nın önünden geçiyoruz.
İki yıldır Yaralıgöz'de yol yapım çalışmaları vardı, onlar tamamlanmış ve mesire yerinde çok güzel düzenlemeler yapılmış.

Yaralıgöz Mesire alanı ile ilgili ayrıntılı resimler 👉BURADA

İşte köyümüz İsmail köy, köyümüze ait ayrıntılı resimler 👉BURADA

Bizim gittiğimiz günlerde tam vişne zamanıydı.
Ayrıca bakınız; Köyden Çiçek ve Doğa Resimleri

Abana'ya, tatil için Abana'da olan anneme ve eşimin ailesine gitmek için hemen hemen her hafta sonu gittik.
Abana resimleri 👉BURADA

Ramazan henüz başlamadığı için deniz sezonu kapanmamıştı.
Ramazan ayında ise sahiller bomboştu.

Abana'da bulunan Hacıveli Konağı'nda bol bol resim çektim, ayrıntılı resimler 👉BURADA

Ramazan'dan önceki son Pazar gününü gezmeye ayırdık.
2008 yılında Caddebostan'da düzenlenen "Sofradaki Anadolu" etkinliğinde Kastamonu standından aldığım broşür ve kitapçıkla nerelere gidebileceğimizin planını yaptık.

İlk durağımız Kastamonu Kalesi oldu.
Bunca yıl Kastamonu'dan geldik geçtik ama kaleye çıkmak hiç kısmet olmadı.
O gün, oğlum bizi ilk olarak Kastamonu Kale'sine götürdü.
Kastamonu Kalesi ile ilgili ayrıntılı resimler 👉BURADA

Kaleden çekilmiş Kastamonu manzaraları.

Kaleye giden yolda pek çok hediyelik eşya tezgahı var.

Bu yıl Şeyh Şaban-ı Veli türbesine gitmek kısmet olmadı, İnşaAllah sonraki gidişlerimde gitmek kısmet olur.

Kaya mezarları şehir merkezinde olmasına rağmen önünde park eden arabalar ve çoğu serseri kişilerin varlığı yüzünden yanına gidemediğimiz bir yer oldu.

Daday Kasaba Köyü-Mahmut Bey Camii, yıllardır gitmeyi en çok istediğim yerdi.
Bu tarihi camii hiç çivi kullanılmadan ahşap olarak 14.yüzyılda yapılmış ve hâla dimdik ayakta.

Çivisiz Camii olarak da bilinen Mahmut Bey Camii ile ilgili ayrıntılı resimler ve hazırladığım video 👉BURADA

Oğlum, "Daday'a gidip etli ekmek yenmeden dönülmez" dedi ve Daday şehir merkezinde ki Alişler Etli Ekmek Salonuna gittik.

Bugüne kadar gördüğüm en büyük etli ekmek porsiyonu, yanında da kendi yaptıkları buz gibi ayranla servis edilen etli ekmek fazlası ile yetiyor.
Ayrıntılı resimleri 👉BURADA

Ramazan'dan önce ki son Pazar günümüzü Kastamonu'nun tarihi ve turistik yerlerini gezerek değerlendirmiş olduk.

Daday'dan dönerken Kastamonu Üniversitesi'ne ve Kuzeykent'e kuş bakışı bakıyoruz.

Kastamonu Üniversitesi yeni yapılan binaları ile gelişmeye devam ediyor.

Ve Ramazan'ın ilk günü, ilk iftarımız.
Bakınız; Kastamonu'da İftar

Eşiminde gelmesi ile birlikte bizde Çatalzeytin'de ki köyümüze gittik.
Son 1 haftayı köyde yapımı devam eden evimizin inşaatı ile ilgilenerek geçirdik.
9 Ağustos'ta yola çıkıp, 1 gün oğlumuzun yanında Kastamonu'da konakladıktan sonra da 10 Ağustos'ta İstanbul'a döndük.

Singapur cinsi kırmızı yanak su kaplumbağası
Bu arada;
Daha önce ki yayınlarımdan hatırlarsınız bizim 5 yaşında, bebekliğinden beri bizimle olan bir su kaplumbağamız var.
Küçükken yola dayanamaz diye götüremediğimiz kaplumbağamız 2 yıldır yaz tatillerinde bizimle birlikte gidip, geliyor.
Kaplumbağamız Tosun'da bizimle birlikte şehir stresini atmış oldu : )