5 Kasım 2012 Pazartesi

ABANA 2012

Abana sahilleri 
Bu yaz tatilimizde Abana'ya fazla uğrayamadık.
Gittiğimiz günlerde de fırsat buldukça resim çekmeye çalıştım.
Abana,  denizi-kumsalı ve ormanı ile harika bir coğrafyaya sahip.


Abana'da bu yıl "Abana Kent Ormanı" adında bir mesire yeri açılmış.
Bu yaz herkesten o kadar çok methini duydum ki bende merak ettim.
Sağ olsun oğlum şenliklerin olduğu gün, bizi Abana'ya ve Kent Ormanı'na götürdü.
Açıkçası dedikleri kadar varmış, Abana'yı ve Abana Limanı'nı kuş bakışı gören çok güzel bir yer olmuş.
Abana kent ormanına ait resimleri ayrı bir bölümde yayınladım, resimler 👉BURADA
Üst resimde görünen Abana Limanı hakkında daha önce bol resimli bir yazı hazırlamıştım, yazı ve resimler 👉BURADA



Abana Kent Ormanı'na giderken güneş batmak üzereydi, bu resmi o zaman çektim.



Bizim Abana'ya gittiğimiz gün Abana Kültür Sanat ve Deniz Şenlikleri Festivali'nin son günüydü.

Bu yıl festivalde Gökçe ve Murat Dalkılıç vardı.
Festivalin son günü Murat Dalkılıç sahneye çıkacaktı fakat teknik aksaklıklardan dolayı konser bir sonra ki güne ertelendi.
Ertesi gün tekrar Abana'ya gitmediğimiz için konseri göremedik.

Abana'nın tarihi çok eskilere dayanıyor.
İlçede lüks konutların yanı sıra, aile yadigarı 2 katlı, bahçeli evlerde de ikamet ediliyor. 




Abana'da Ağustos ayının sonlarına doğru incir mevsimi başlar ve nefis incirler tezgahları süsler.
Abana'dan gelen taze incirlerle hazırladığım "taze incirli kek" tarifimi buradan görebilirsiniz.


Bu ev 2 yıl önce restorasyona alınmıştı, bu yıl gittiğimizde restorasyonu bitmiş, kullanılmaya başlanmıştı.

Evin restorasyon sürecini her yaz çektiğim resimlerle paylaşmıştım.
Bu yıl bitmiş halini görünce nereden nereye geldiğini gösteren üstte ki kolajı hazırladım.

Yaz tatilinin son günlerinde her sahil kenti gibi Abana'da da yazlıkçılar yavaş yavaş evlerine dönmeye başlar, ortalık sakinleşir ve ıssızlaşır.
İlçe artık gerçek sahipleri ile başbaşa kalır.




 Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.