21 Nisan 2013 Pazar

EMİRGAN KORUSU-2013 (3) YENİ GÖLET

Emirgan'da ki yeni gölet
Emirgan'da bu yıl dolaşıp resim çekerken büyük bir sürprizle karşılaştım.
Emirgan korusunda Beyaz Köşkün karşı tepesine muhteşem bir doğal gölet ve meydan hazırlanmış.
Hiç haberim yoktu, tesadüfen içeriye girip bu muhteşem yerle karşılaşınca nasıl dolaştım, kaç tane resim çektim bilmiyorum :)

Emirgan Meydan İstanbul
Çiçek satış noktasının önünde ki yolda ilerlerken önüme bu yön levhası çıktı.
Levhada ki "Meydan İstanbul" ve "Gölet" yazısı dikkatimi çekti ve hemen oraya döndüm.

Emirgan Meydan İstanbul
Kenarları çiçeklerle bezenmiş yoldan meydana doğru ilerledim.

Emirgan Meydan İstanbul
Ve karşınızda Meydan İstanbul.
Anlaşılan pek çok kişi burayı henüz keşfetmemiş, korunun diğer yerlerine bakarak oldukça sessiz ve sakindi.

Emirgan Meydan İstanbul


Emirgan Meydan İstanbul
Meydanın düzenlenmesinde aşağıda ki gölete uyumlu olması için küçük fıskiyeler kullanılmış.

Emirgan Meydan İstanbul




Meydan İstanbul

Meydan İstanbul
Eminim pek çok gelin-damat düğün resimleri için burayı tercih edecek.

Emirgan Meydan İstanbul



Emirgan'da ki yeni gölet
Gelelim insana müthiş bir dinginlik ve huzur veren muhteşem gölete.
Kendi adıma söylemem gerekirse gölete ve çevre düzenlemesine ba-yıl-dım, çok güzel olmuş.
Kendimi biraz fazla kaptırmış ve çok sayıda resim çekmiş olabilirim :)

Emirgan'da ki yeni gölet

biyolojik gölet
Bu gölet "Biyolojik Gölet" olarak hazırlanmış, yani hiç bir kimyasal kullanılmadan, kendisini temizleyebiliyor.
Göletin yapılış aşamasını ve daha fazla bilgiyi buradan öğrenebilirsiniz.

Emirgan'da ki yeni gölet
Bu resimleri başka yerde görsem "burası Emirgan değil" derdim.
Bence burası Emirgan'ın değerine değer kattı.

Emirgan'da ki yeni gölet

Emirgan'da ki yeni gölet


Emirgan Biyolojik Gölet

Emirgan Biyolojik Gölet
Gölet 3 adet ahşap köprü kullanılarak birbirine bağlanmış.

Emirgan Biyolojik Gölet

Emirgan Biyolojik Gölet


Emirgan Biyolojik Gölet



emirganda ki yeni gölet


yeni gölet

yeni gölet





Çocuklar için değişik oyun alanları oluşturulmuş.
Açıkçası böyle bir oyun alanını daha önce görmemiştim, bana biraz tehlikeli gibi geldi.

Göletin bulunduğu bölümde ki gezim bitti, yavaş yavaş meydandan çıkıyorum.
Hani mümkün olsa bütün günü göletin çevresinde geçirebilirdim :)

Meydan İstanbul'dan bakınca tam karşıda görünen yer Beyaz Köşk'ün olduğu meydan.
Bir sonra ki bölümümüzün resimleri Beyaz Köşk ve civarından olacak, görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.