11 Eylül 2013 Çarşamba

ATATÜRK ARBORETUMU-YAZ

Atatürk Arboretumu, Muhterem'le Geziye'nin en çok tıklanan gezi yazılarının arasında yer alıyor.
Bu yüzden sık sık Arboretuma gidip, farklı dönemlerde resimlerini çekiyorum.
Bu güne kadar Sonbahar - Kış - İlkbahar aylarında ki resimlerini yayınladım.
Geçen yaz, yaz resimleri de bulunsun diyerek 6 Haziran'da tekrar gittim.
Yine çok sayıda resim çektim, meğer Haziran başı Nilüfer çiçeklerinin açtığı dönemmiş, küçük gölette ki muhteşem nilüfer çiçeklerini  görüp bol bol resimlerini çektim.
Fakat Ramazan ayı, bayramı, yaz tatili, başka yazılar, güncel yazılar derken resimleri vaktinde yayınlayamadım.
Bu yıl 27 Haziran'da tekrar gidince yine yeni halinin resimlerini çektim.
5 bölüm sürecek olan yazı dizisinde geçen yaz ve bu yaz çektiğim resimleri bir arada yayınlayacağım.
Değişiklikleri anlatıp, güncellenen giriş şartları ve ücretleri hakkında bilgiler vereceğim.

İlk resim geçen yaz çektiğim resimlerden, bu yüzden gölün yanında ki küçük kulübe kiremit renginde görünüyor.
Kulübe artık kiremit rengi değil, su yeşili ve krem rengine boyanmış.

Bana en çok sorulan soruların başında Arboretuma giriş ücretleri, profesyonel çekim ücretleri yer alıyor.
Birde hafta sonları ziyarete açık olup, olmadığı merak ediliyor.
Eskiden hafta sonları giriş kartı olanlara açık oluyordu, bu yıl onu değiştirmişler.
Artık hafta sonu da ziyarete açık fakat giriş ücreti biraz daha pahalı.
Atatürk Arboretumu giriş ücretleri:
Atatürk Arboretumu hafta içinde ve hafta sonunda ziyarete açıktır.
Hafta içi kişi başı sivil 4 TL, öğrenci 2,
Hafta sonu sivil 10 TL, öğrenci 5 TL dir.
1-Film reklam çekim ücreti (günlük) 3.500.00 TL + %18 K.D.V = 4.130.00 TL.
2-Fotoğraf çekim ücreti (günlük) 1.500.00 TL + %18 K.D.V = 1.770.00 TL.
3-Gelin, Nişan fotoğrafı çekim ücreti 250.00 + %18 K.D.V = 295.00 TL.
4-Yıllık serbest giriş kartı aidat ücreti 350.00 TL.


Yaz aylarında her yer, bütün ağaçlar yemyeşil.



6 Haziran 2012 

27 Haziran 2013 

25 Kasım 2011
Açıkçası kulübenin bu rengini daha çok seviyorum, sonbahar da yanı başında yer alan Amerikan Bataklık Servisi ağacının kızıla dönen yaprakları ile muhteşem bir uyum içinde oluyor.


Gölette çok sayıda su kaplumbağası var.
Çoğunun cinsi "Singapur Kızıl Yanaklı Su Kaplumbağası" nereden mi biliyorum, bizim de aynı cins kaplumbağamız vardı, burada kaplumbağaların o güzel ortamını görünce akvaryum yerine burada kendi cinsleri arasında daha mutlu olacağını düşünüp, Arboretumda ki gölete bıraktık.
Şimdi gölette ki kaplumbağaları gördükçe "acaba hangisi bizim di?" diye düşünüyoruz.



Bu yıl yapılan değişikliklerden birisi de göletin kenarına çok sayıda Ortanca çiçeğinin dikilmiş olması.




Ortanca çiçeğinin güneşi değil de gölgeyi daha çok sevdiğini biliyor musunuz?


























2.Bölümde nilüfer çiçekleri resimlerinde görüşmek üzere...

4 yorum:

  1. Ellerinize yüreğinize sağlık ne güzel yansıtmışsınız.

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir gezi olmuş.Haftasonları artık ziyaretçi kabul etmeleri çok iyi, inşallah en kısa zamanda gitmek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gamzecim :)
      Evet hafta sonu açılması çok iyi oldu.
      Hem çalışanlar hemde öğrenciler bu güzellikten mahrum kalmayacak artık.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.