31 Ekim 2013 Perşembe

CUMHURİYET BAYRAMI HAVAİ FİŞEK GÖSTERİLERİ

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı her yıl Boğaz'da yapılan muhteşem havai fişek gösterilerine sahne olur.
Ben ilk kez 2007 yılında bu muhteşem gösteriyi Fındıklı parkından izlemiştim.
Bakınız; Cumhuriyet Bayramı Havai Fişek Gösterileri 2007
Daha sonra ne yazık ki gitmek kısmet olmadı.
2010 yılında da yola çıktım ama törene yetişemedim, yarım saatten az bir süre geciktiğim halde bizim gittiğimizde Kabataş'ta kimsecikler kalmamıştı, bende tören sonrası sahili çekmiştim.
Bakınız; Cumhuriyet Bayramı-2010

Bu yıl kesin kararlıydım, mutlaka zamanında orada olacak, bu muhteşem gösteriyi yerinde izleyecektim.
Kızımla tramvaya bindik, "tramvaydan Fındıklı durağında iner, yine Fındıklı parkından gösteriyi seyrederiz" diye düşündük.
"Sahiller çok kalabalık olur, tripodu kuracak yer bulamam" diye tripodumu almadım.
Tramvay normalde Eminönü'de yarı yarıya boşalır fakat o akşam boşalmadı, aksine her durakta onlarca kişi tramvaya bindi.
Biz Fındıklı durağında inmeyi planlıyorduk ama inmek ne mümkün, mecburen son durak olan Kabataş'a kadar devam ettik.

Kabataş'ta tramvaydan indik, herkes bizim gibi havai fişek gösterilerini seyretmeye geldiği için, en güzel yeri bulma telaşına düştük : )
Bu arada Kabataş tarihi günlerinden birini o gece yaşadı.
İnanılmaz bir mahşeri kalabalık vardı.
Tramvaylar hiç ara vermeden sürekli duraklara yanaştı, özel arabalarla, minibüslerle, otobüslerle gelenler vardı.
Birde Şişli Belediyesi o kadar çok minibüs ve otobüs kaldırmış ki her yerden Şişli Belediyesi amblemli araba çıkıyordu.
Hatta denizdeki gezi teknelerinin çoğunda Şişli Belediyesinin amblemi vardı.

Son anda aklıma Kabataş'a ve Boğaz'a yukarıdan bakan bir nevi seyir terası olan İnebolu Sokağı geldi.
Dolmabahçe Camii'nin karşısından İnebolu sokağına çıktık.

Sokakta aşağıda ki gibi bir izdiham yoktu ama yinede en güzel yerler kapılmıştı.
Bizde kendimize uygun bir yer seçip beklemeye başladık.
Yerimiz rahattı, tripodumu getirmediğime çok pişman oldum.
Gece resim çekmek tirpodsuz pek mümkün olmuyor.
Çektiğim resimleri fotoğraf makinemi bir yerde sabit tutarak çekmeye çalıştım.

O gün Marmaray'ın açılış töreni de olduğu için herkesin dilinde Marmaray vardı.
Pek çok kişi denizin altından gitme fikrine alışamamış, kolay kolay binmeyeceklerini söylüyorlardı.
Bence karşı kıtaya geçmenin en kolay ve hızlı yolu olduğu için herkes bir zaman sonra kullanmaya başlayacaktır.

Gösteri 19.30'da başlayacaktı ama başlaması 19.45'i buldu.



Üstte ki videodan 15 dakika süren bütün gösteriyi izleyebilirsiniz.

Gösterinin en çok tezahürat alan yeri hiç şüphesiz ki havai fişeklerle yapılan ay-yıldızdı.

Ben video çektiğim için havai fişeklerin resmini çekemedim.
Bu görmüş olduğunuz resimleri de videodan elde ettim.

Havai fişek gösterisi 15 dakika sürdü, bittiğinde ince bir sis tabakası Boğaz'ı kapladı.

Üstte ki videodan gösteri sonrası Kabataş'ı, kalabalığı ve trafiği görebilirsiniz.

Hava güzel olduğu için pek çok kişi hemen dağılmadı, Maçka Küçükçiftlik parkında Mustafa Sandal ve Hande Yener konseri varmış, oraya gidenlerde oldu ama tramvay durağında tam bir mahşer yeri kalabalığı vardı.
Biz yarım saat kadar oyalandık, yarım saatte tramvaya binebilmek için durakta bekledik.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.