22 Ağustos 2016 Pazartesi

ABANA 2014

abana resimleri
2014 başlığını görünce "2016 yılındayız, farkında değil misin Muhterem" diyebilirsiniz.
Bu konuda çok mahcubum, ne yazık ki 2 yıldır bloguma çok fazla vakit ayıramadım.
Benim yemek tarifleri verdiğim ve İsmek sergi resimlerini paylaştığım 2 ayrı blogum daha var.
Zamanım ve fırsatım olduğu zaman mecburen önceliği onlara verdim, onları güncelledim.
Burayı fırsat buldukça güncelledim ama bu da farklı konular olunca memleket resimlerine sıra gelmedi.
Geçen ay uzun zamandır köyümüze ve civarına ait resimleri yayınlamadığıma ait bir yorum aldım.
Yorumda "köyümüzle ilgili yeni resimler varsa yükleyebilirseniz memnun oluruz" yazıyordu.
O günden itibaren bu yazıları daha fazla ertememeye karar verdim.
Bundan sonraki yazı konularım biriken Kastamonu yazıları olacak.
Üstelik şahane yazı konularım var, köyümüz ve çevre ilçeler hariç ayrıca Kastamonu'nun doğal güzelliklerinden olan Ilıca Şelalesi ve Çatak-Horma-Valla Kanyonu ile ilgili çok güzel resimler çektim.
İnanın tatillerimi Kastamonu'nun görülebilecek ve tanıtımına katkıda bulunabileceğim yerlerini keşfetmekle ve ziyaret etmekle geçiriyorum.
Tabii bu konuda en büyük destekçim, bu turistik yerleri keşfeden, önerilerde bulunan ve benimde ulaşmamı sağlayan oğlum oluyor.
2014-2015 ve 2016 yazılarını ve resimlerini peş peşe yayınlamayı düşünüyorum.
Başlıklarda geçmiş yılları görürseniz şaşırmayın :)
İşim hem çok, hem de zor, hadi bana kolay gelsin :)




Bugünkü yazı konumuz, Kastamonu'nun sahil şeridi bulunan 6 ilçesinden birisi olan ve Kastamonu'nun en küçük ilçesi olan Abana'ya ait olacak.
Bu resimleri hastanenin olduğu tepede oturan bir akrabamızın evinden çektim.

muhteremle geziye

*Üstteki panoramik resim Large boyutudur, üzerine tıklayarak daha büyük görebilirsiniz.





Bu resimleri 2014 yılında çektim, bu yıl Abana'ya gittiğim zaman bu resimde görünen bölgeye Yurt binası inşaatının başladığını gördüm.

Bu sene o bölgenin aynı açıdan resmini çekme imkanım olmadı ama bu resmi annemin arka balkonundan çektim.
Yurt inşaatı büyüklüğü ile kendisini hemen gösteriyor.
Şu an yeşilin ortasında biraz göze batıyor ama belki bittiği zaman inşaat görünümünden kurtulacağı için bu kadar göze batmaz.

Abana'nın en sevdiğim özelliklerinde birisi de sayısız tarihi ve ahşap yapıların olması.

abanada ahşap ev
Bu ahşap ev restore edilecek diye duymuştum ama restore edildi mi? vazgeçildi mi? bilmiyorum.


Bu da benim en sevdiğim, restore edilen tarihi evlerin arasında yer alıyor.
Annemin evinin tam karşısında olduğu için her yıl yapılan değişiklikleri görebiliyoruz.

Evin ilk hali içler acısıydı yıkılmak üzereydi, restorasyon kararı verilmesine hepimiz çok sevinmiştik.
Restorasyon başladıktan sonra bu süreci her yaz çektiğim resimlerle paylaşmıştım.
Bittiği zaman da nereden nereye geldiğini gösteren üstte ki kolajı hazırlamıştım.

Bu yıl gittiğimde dış cephesinde küçük bir değişiklik yapıldığını gördük.

abanadan manzara resimleri
Yeni bölümde görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.