2 Haziran 2017 Cuma

GÜLHANE PARKI-2017

Muhterem'le Geziye
12 Nisan'da fotoğraf makinemin tırnakları kırılan pil kapağını tamir ettirmek üzere Sirkeci'ye gittim.
Fotoğraf makinemi tamirciye bıraktım bana "2 saat sonra hazır olacağı" söylendi.
2 saatlik süreyi nasıl değerlendirsem diye bir an bile düşünmedim.
Çünkü tam lale mevsimindeydik, Gülhane Parkı ve Sultanahmet'e çok yakındım, diğer makinem yanımdaydı 😏
Hemen Gülhane parkına doğru yöneldim.
Gülhane parkının tramvay durağına yakın olan kısmında Beltur "Gülhane Kandil Cafe" adında yeni bir kafe açmış ve bu kafeye ulaşım kolaylığı için yeni bir kapı açılmış.
Bende o kapıyı kullanarak parka tam ortasından giriş yaptım.
Girdiğim noktadan giriş kapısına doğru resim çekerek yürüdüm.
Alay köşkünün ve havuzun olduğu bölümde arabayı Sultanahmet'te ki otoparka bırakan eşimde bana katıldı.
Birlikte parkta yürüdükten sonra Beltur'un cafesinde öğlen yemeği yedik.
Benim fotoğraf makinesini alma zamanım gelince eşimle Sultanahmet'te buluşmak üzere ayrıldık.
Sirkeci'ye gittim, makinemi aldım.
Sonra tramvayla Sultanahmet'e çıkarak Sultanahmet'ten de biraz resim çektim.


lale resimleri
Bugünkü bölümümüz Gülhane Parkında Alay köşkü ve havuzun civarından çektiğim resimlerden oluşuyor.
2. bölümde Gülhane parkı lale deresi çevresinden çektiğim resimler olacak.
3. bölümde ise Beltur Kandil Cafe de çektiğim resimlerden oluşuyor.
Sonra konuyu dağıtmadan Sultanahmet'te ki resimleri de yayınlayıp, bu seneki lale resimlerini bitireceğim İnşaallah 😊







tulip

istanbul tulips festival

tulip festival


ALAY KÖŞKÜ (Ahmet Hamdi Tanpınar Müze Kütüphanesi)
Alay Köşkü, Topkapı Sarayı'nın dış suru üzerinde, padişahların geçit yapan alayları seyretmesi için yaptırılan köşktür. Buradan padişahın geçmekte olan asker ile İstanbul halkını seyrettiği gibi, onların da padişahı selamlama fırsatı bulmalarından dolayı bu köşke ''selam köşkü'' de denilmektedir.
Topkapı sarayını çeviren surun soğuk çeşme kapısı tarafında bulunan ve Babıali denilen kapının karşısındaki köşe kulesi üzerine inşa edilmiştir. Ampir tarzında yapılmış köşkün, üzeri kabartma süslü yedi cephesi vardır. Alay Köşkünün bulunduğu yerde 16. yüzyılda ahşap bir köşk bulunuyordu.
Ahşap olarak inşa edilen köşkün dış cephesi mermer kaplıdır.
Köşkün üstü 12 dilimli bir külah ve onun altında bir kubbe ile örtülüdür.
Bu örtü, geniş ve dışarı çıkıntılı saçaklarıyla birleşir.
Yapının üstünü örten külahın altında bulunan kubbenin içi ve sofanın tavanı kalem işi süslemelerle tezyin edilmiştir.
Köşkün bugünkü binası II. Mahmud tarafından yaptırılmıştır.
Gülhane Parkı'nın içinden geniş bir rampa ile çıkılan köşk yuvarlak bir hünkar salonu ile hizmet binalarından oluşur.
1938'de Topkapı Sarayı Müdürlüğüne bağlanan köşk daha sonra önemli bir tamirden geçti.
Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından Ahmet Hamdi Tanpınar Edebiyat Müze Kütüphanesi olarak yeniden düzenlenerek 12 Kasım 2011 tarihinde hizmete açılmıştır.

selam köşkü

Alay Köşkü'nün Alemdar Caddesine bakan dış cephesini gösteren resim👉BURADA

Alay Köşkü, yüksek bir noktada olduğu için önünden Gülhane Parkı'nın girişini geniş bir açıdan görebilme imkanı tanıyor.
Gülhane parkında resim çektiğim zaman mutlaka buradan da bir kaç kare resim ve kısa bir video çekiyorum.



Üstte ki videodan çektiğim kısa videoyu izleyebilirsiniz.





2. bölümde görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.