9 Ağustos 2017 Çarşamba

SULTANAHMET

Muhterem'le Geziye
Sultanahmet turistik yerler arasında benim severek dolaştığım, en sık ziyaret ettiğim bir semt.
Ayrıca her mevsimde resmini çekerek buraya eklediğim yegane alanların arasında yer alıyor.
Bugünkü bölümde göreceğiniz resimleri bu yılın lale mevsiminde 12 Nisan'da ki ziyaretimde çektim.


Firuz Ağa Camii 




Mehmet Akif Ersoy Parkı
İlahiyatçı Nihat Hatipoğlu, Ramazan'da bu parkta program yapıyor.

Firuz Ağa Camii 


Alman Çeşmesi 




Resimleri 12 Nisan da çekmiştim, o tarihlerde ağaçların çoğu henüz yeşermemişti.

Sultanahmet'in dikilitaşları, Obelisk-Örme dikilitaş ve Yılanlı sütun bu meydanda yer alıyor.

Alman Çeşmesi 

Bu geziyi Lale mevsiminde gerçekleştirdim,  lale resimleri olan bölümü ayrıca yayınladım.
Lale resimlerinin olduğu bölüm 👉BURADA

Turkish bath
 Hürrem Sultan Hamamı

Sultanahmet'te ki havuz

Sultanahmet ve Ayasofya arasında bulunan havuz bir kaç yıl önce yapılan tadilatla yenilendi.
Havuzun çevresine İstanbul'un en önemli turistik yerlerinin resmi mozaikle yapıldı.

Sultanahmet Camii'nin minarelerinden arka en sağda ki minare 2 yıl önce tadilat ve bakım sebebi ile yarısına kadar söküldü, tekrar yapıldı.

Sultanahmet Camii ve Ayasofya arasında ki bölgede yer alan bu oturma alanının bankları yenilendi.
İki tarihi eserin ortasında yer alması sebebiyle turistlerin en sevdikleri dinlenme yerlerinin başında burası yer alıyor.

hagia sophia
Ayasofya 

İstanbul Sultanahmet Vakfı'nın ve Sultan 1. Ahmed'in türbesinin bahçesi.


sultanahmet

Sultan 1. Ahmed Türbesi restorasyonda. 

Sultanahmet Camisinin avlu kapısından Ayasofya 

Bundan sonra ki resimleri Sultanahmat Camisinin avlusunda çektim.


Yeni bir gezide görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.