29 Mart 2018 Perşembe

YEŞİLKÖY PAZARI

Muhterem'le Geziye
Yeşilköy pazarı, Yeşilköy sosyete pazarı, Yeşilköy Çiroz Halk pazarı veya Yeşilköy Çarşamba pazarı, bu isimlerin hepsi Yeşilköy'de Çarşamba günleri kurulan, satılan ürünlerin çeşitlerinin bolluğu ve kalitesi sebebiyle sosyete pazarı diye anılan Yeşilköy pazarına ait 😊
Semt pazarım dışında gitmeyi en çok sevdiğim 2 pazar var, birisi Çarşamba günleri kurulan Yeşilköy pazarı, diğeri de Cumartesi günleri kurulan Bakırköy pazarı.
Bakırköy pazarının uçsuz bucaksız, karışık bir yerleşimi var, tam bir halk pazarı.
Bakırköy Pazarı için hazırladığım yazılar;

Bakırköy Pazarı  (1)

Bakırköy Pazarı  (2)

Bakırköy Pazarı  (3)

Bakırköy Kumaş Pazarı  

Bakırköy Gıda Pazarı

Yeşilköy pazarı düzenli yapısı ve içeriği ile tam bir sosyete pazarı.
Bugünkü bölümde Yeşilköy pazarından resimler paylaşacağım.
Yeşilköy pazarı, Bakırköy ilçesi sınırları içinde yer alan Yeşilköy semtinde Çarşamba günleri kuruluyor.
Pazarın en büyük özelliği, maddi durumu ne olursa olsun herkesin tercih ettiği bir pazar olması.
Her bütçeye uygun ürünleri burada bulmak mümkün.
Ünlü markalar, ihracat fazlası ürünler, outlet ürünler, 2. el ürünler, defolu ürünler, taklit ürünler, hepsi burada mevcut.
Pazara giderken fotoğraf makinesi ile gitmediğim için resimleri telefonla çektim.
Bazı resimler 2014 yılına ve sonrasına ait olsa da önemli bir kısmını geçen sömestr tatilinde çektim.


yeşilköy pazarı harita
Yeşilköy pazarına nasıl gidilir;
Yeşilköy pazarına gitmek için bir kaç yol var.
Kendi özel arabanızla gitmek isterseniz park sorununu dikkate almalısınız.
Çarşamba günü pazarın civarında ki bütün sokaklar dolu, pazarın yanında ki otoparkta genellikle dolu oluyor.
Araba park etmek için en müsait alan İ.B.B'nin Florya Sosyal Tesislerinin otoparkında oluyor.
Sosyal tesislerle, pazarın arasında tahminen 700 metreye yakın bir yol var, arabayı park ettikten sonra o arayı yürümek zorundasınız.
Toplu taşıma kullanacaksınız;
Pazarın hemen önünde İ.E.T.T'nin "Yeşilköy Pazarı" durağı var.
Yeşilköy Pazarı durağından geçen 73Y – BN1 – BN2 – BN3 numaralı otobüs hatlarını kullanarak pazara ulaşabilirsiniz.
Yeşilköy'den geçen banliyö trenleri uzun zamandır çalışmıyordu ama bu aralar çalışmalar son hızla devam ediyor, yakın bir zamanda hat tekrar kullanıma açılabilir.
Minibüs ile;
Birde Bakırköy'den Yeşilköy minibüslerine binerek pazarın sokağında inebilirsiniz.
Bakırköy'den kalkan Yeşilköy minibüslerinin durağı meydanda değil, biraz arada kalıyor.
Bu durağa, kitapçıların yer aldığı Kültür Köprüsünün oradan hemen ulaşabilirsiniz.
Kültür Köprüsünü bilmiyorsanız, Bakırköy Belediyesinin önünden yürüyerek (Bakırköy meydanını arkanıza alarak) 2-3 sokak sonra minibüslerin kalktığı sokağa ulaşabilirsiniz.
Minibüslerin kalktığı sokağın hemen başında İ.E.T.T'nin "Ziraat Odası" durağı var.
Minibüsler Çarşamba günleri pazarın olduğu yere kadar gidiyorlar.
İlk duraktan bindiğiniz zaman araba hareket etmeden önce şoför tek tek dolaşıp paraları topluyor, para uzatacağım diye ayrıca uğraşmıyorsunuz.
Fakat bu sadece ilk durakta hareket etmeden önce gerçekleşiyor.
Hangi yöntemi kullanırsanız kullanın ama yola mutlaka erken çıkın!

yeşilköy pazarı nerede?
Ben Yeşilköy pazarına genellikle minibüsleri kullanarak gidiyorum.
Sağolsun eşim müsaitse, pazarı dolaşırken bekletmek istemediğim için beni ya getirir, ya da gelip alır.
Açıkçası minibüslerin gittiği hattı çok seviyorum.
Bakırköy'den çıktıktan sonra, biraz sahilden, Havacılık müzesinin önünden, Yeşilyurt'tan,  Yeşilköy Deniz Feneri'nin, Polat Renaissance Otelin olduğu caddeden geçerek pazarın olduğu sokağa geliyor.
Özellikle yol güzergahında ki Serbesti Caddesi üzerinde bulunan tarihi köşkleri çok seviyorum😍
Yeşilköy çok nezih, sessiz, güzel bir semt, İstanbul'da yaşanacak semtlerin arasında bence başı çekiyor.

Birazda pazarın içinden ve mekandan bahsedeyim.
Pazar üstü kapalı bir pazar, insanı yazın sıcak ve güneşten, kışında yağmur ve soğuktan koruyor.
Hava limanının hemen yanında olduğu için sürekli bir uçak iniş-kalkış seslerini duyuyorsunuz.

Yeşilköy pazarında, iç-dış giyim, çocuk-bebek giyim, büyük beden giyim, abiye-spor giyim, kışın kürk, yazın bikini-mayo, gibi ürünleri bulabiliyorsunuz.
Ayrıca ayakkabı, çanta, güneş gözlüğü, takı gibi giyimi tamamlayan aksesuarlar var.
Halı, masa örtüsü, perde, tül, stor perde, nevresim, yatak-yastık alezleri gibi ev tekstili satan yerler, çeyiz ürünleri satan yerler var.
Tabii ki züccaciye ürünleri satan yerler de var.
Züccaciyenin en son modellerini, Instagram da gördüğünüz pek çok ürünü pazarda görmek mümkün.

Pazar kapalı bir alanda sokak sokak düzenlenmiş.
Her sokağın bir numarası var, tam 12 sokak var.
Sokak numarasını yazan tabelada o sokakta ne tür ürün satıldığı da yazıyor.

12 sokağın 10 sokağında tuhafiye diye adlandırılmış gıda dışında ürünler var.
2 sokakta ise sebze ve meyve ürünleri var.


Yeşilköy pazarının en önemli ürünlerinden biriside halı, gündemde ki son model modern halıları, yöresel veya antika halıları bu tezgahlarda bulabilirsiniz.

en son model halı modelleri






Bu tezgahta ki ev tekstili ürünlerini çok seviyorum, kızım evlenirken buradan çeyizi için pike ve nevresim takımı aldık.


son model güneş gözlükleri
Yakında güneş gözlüğü sezonu açılacak, kışın azalan gözlük tezgahları yaz aylarında daha da artacak.

Çantalar, çantalar, bir kadının vazgeçilmez aksesuarı olan çantalar 😍
Pazarda her bütçeye uygun çanta bulmak mümkün.
Markalı ve markasız pek çok model tezgahlarda yer alıyor.



Bornoz ve peştamal takımları

Pazarda pek çok tezgahta son model ve marka şal ve eşarp bulmak mümkün.



Pazarda zarif ve sade ürünler olduğu gibi olabildiğince payetli, boncuklu, pullu ürünlerde bulmak mümkün.
Bunlar abiye kıyafette olduğu kadar, spor kıyafetlerde, eşofmanlarda, spor ayakkabı, hatta Ugg botlarda bile var😃

tam boy uyku tulumu
Bu resimleri kışın çektiğim puf puf polardan üretilen uyku tulumlarından belli😄

Masa örtüsü benim ilgi alanıma giren ürünlerden.
Masa kuracağım zaman desensiz, beyaz renkte ki yemek ve servis tabaklarını farklı renk ve desenlerde ki masa örtüleri, runnerlar kullanarak renklendiriyorum.
Bu sebeple pazarda fiyatları çok hesaplı olan, farklı renklerde masa örtüsü ve runnerlardan alıyorum.
Bir ara rengarenk keçe servisler vardı, onlardan da yemek resmi çekerken kullanmak için çok sayıda almıştım.
Şimdi keçenin modası geçti, artık eskisi gibi pazarda görmüyorum.


Mutfak ürünleri ve züccaciye tezgahları en çok müşteri toplayan tezgahların başında geliyor.






yeşilköy pazarı züccaciye ürünleri

kaşık çatal modelleri
Bu resim 2014 yılından kalma, bu kaşık çatallar benim Yeşilköy pazarını keşfetme ve gitme sebebim😄
Baştan anlatayım;
Benim yemek tarifi verdiğim ayrıca bir sayfam var (Muhterem'le Afiyetle) orada tariflerin resmini çekerken tabak, bardak dışında değişik renk ve desenlerde kaşık çatala da ihtiyaç oluyordu.
Bu kaşık çatalları farklı sayfalarda görüyordum ama almak istediğim halde hiç bulamıyordum.
Sonra bir gün Instagram da takip ettiğim birisi bu tezgahın resmini paylaşıp, Yeşilköy pazarı olduğunu yazınca, daha önce hiç gitme ihtiyacı duymadığım pazarı merak ettim.
Hemen kızımla nasıl gidileceğini öğrendik ve gittik.
Gidiş o gidiş 😄
O gün bu kaşık çatalları bulmak dışında pazarı da çok sevdim, o günden sonra fırsat buldukça gittiğim yegane yerlerden birisi oldu.

Şimdi bu modellerin yüzüne bakan yok, artık her yerde hatta mahallede ki züccaciyeci de bile var.

Ah bu model model, rengarenk peçeteler 😍
Bunlar da 2014 yılında ve sonrasında pazarda yer alan bir tezgahtı.
Her gittiğimde mutlaka bir kaç çeşit alıyordum, ne yazık ki artık pazara gelmiyorlar 😔


yesilkoy Wednesday bazaar
Bundan sonra ki resimler yine günümüze ait, son moda ürünler.

Yesilkoy Wednesday bazaar

Bu tabaklarda yine yemek tarifleri sebebiyle benim ilgi alanıma giriyor.
Takım olarak değilde, tek tek satılan ürünlerin olduğu tezgahlar benim baş tacım😍


Buraya kadar Yeşilköy pazarının giysi, aksesuar, züccaciye gibi ürünlerinden bahsettim.
Pazarın birde ilk 2 sokağında kurulan sebze-meyve-gıda satılan bölümü var.

Sebze-meyve bölümü için ne diyebilirim ki, bütün ürünleri ef-sa-ne😍
Minibüsle gitmediğim günlerde mutlaka sebze alışverişi yapıyorum ama minibüsle gidersem onca yol gözümde büyüdüğü için sebze alışverişi yapmıyorum.
Pek çok pazarda bulunmayan nadide sebze ve meyveler bu pazarda bulunuyor.
Hepsi taze, hepsi çok güzel ama ne yazık ki diğer pazarlara göre biraz daha pahalı😒

Sebze meyve resimlerini 24 Ocak 2018 tarihinde çektim.

Yeşilköy pazarının en güzel ve bence nostaljik uygulamalarından birisi de küfe ile pazar çantalarınızı belli bir ücret karşılığında taşıyan hamalların olması.
Bu uygulamayı semt pazarının çoğunda göremezsiniz.
Ben Şişli Feriköy'de doğdum, orada büyüdüm.
Çocukluğumda Feriköy pazarında da, Kurtuluş pazarında da bu küfeli hamallardan vardı, Yeşilköy de onları gördükçe çocukluğumu hatırlıyorum.

Kuru meyve-sebze ve baharat tezgahı.

Her pazarda olduğu gibi Yeşilköy pazarında da bir kaç tane turşu tezgahı var.

Kahvaltılık ürünler, ekmekler.


Bir pazarın olmazsa olmazı balık tezgahları bu pazarda da var.

yeşilköy pazarı gözlemecileri
Veee bu yazının bonusu 😍😍😍
Yeşilköy pazarı ve Bakırköy pazarının en mühim ürünlerinden birisi elbette sıcak gözlemedir.
Pazarda yemek yemek için farklı çeşitlerin olduğu yerler var ama gözlemenin yeri başka.
Hele soğuk havada gittiyseniz, sıcak bir çay eşliğinde sıcacık bir gözleme yiyip, üzerine birde lokma tatlısı yemeden dönmemek lazım 😃

Bir gezi yazısının daha sonuna geldik, yeni bir gezide görüşmek üzere...

2 yorum:

  1. Birde tantunici vardı mutlaka yerdik ah ah çok özledim oraları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşilköy pazarında son yılların gözde yiyeceği gözleme oldu Ayşecim :)
      Bütün pazarı dolaşınca insan yemek yemeden çıkmak istemiyor.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.