15 Nisan 2010 Perşembe

EMİRGAN KORUSU-2010

İstanbul'da lale zamanı başladı, pek çok yerde lale görmek mümkün.
Fakat İstanbul'da lale Emirgan'da görülür.
Yapılan peysajlar, en güzel, en bol çeşit hep Emirgan'da bulunur.
Lale Festivali düzenlenmeden öncede Emirgan'da lale her bahar bulunurdu.
Emirgan, İstanbul'da ki lalelerin anavatanı gibidir.
*1. resim geçen yıl İ.B.B'nin web sitesinden alınmıştır.

Her yıl lale zamanı Yeniköy'de oturan ablama yada kızkardeşime kahvaltıya gidip, oradan Emirgan korusuna geçiyoruz.
Bu yılda aynı şekilde yapalım dedik 7 Nisan'da kızkardeşime kahvaltıya gittik.
Ama o gün benim şansıma İstanbul'da soğuk ve yağışlı bir hava vardı.
Sabahtan o kadar çok yağmur yağdı ki, ben artık Emirgan'a gidemeyiz diye düşünmeye başladım.
Neyse ki öğlene doğru hava biraz açtı ve bizde soluğu Emirgan'da aldık.
Yağmur ve soğuk sebebi ile ortam oldukça sakindi, bende rahat rahat resim çektim.
Kendimi resim çekmeye fazla kaptırmışım 220 tane resim çekmişim.
Bir kaç gündür içinden en güzellerini seçip, yayınlamak için uğraşıp, duruyorum : )
Tabi ki bu kadar çok resim 1 bölüme sığmaz.
Resimleri 3 bölüm halinde yayınlayacağım.
1. bölümde daha çok lale peysajları yer alacak,
2. bölümde Sarı Köşkü, Beyaz Köşkü ve çevresini,
3. bölümde ise havuzu ve havuzda ki ördekleri, çok sevimli bir sincabın resimlerini ve parkın farklı bölümlerinin resimlerini görebilirsiniz.








Saatin artık bir yelkovanı ve akrebi yok.

Emirgan'da pek çok peysaj var ama Lale Deresinin popülerliği hiç birinde yok.
Herkes en çok bu lale deresinin resmini çekmek ve önünde resim çektirmek istiyor.



Bu resimleri ablam 4 Mart'ta çekmiş.
Laleler açmadan önce lale deresinin nasıl olduğunu görmeniz için buraya ekliyorum.

Bu yıl lale deresinin kenarına birde sandal yerleştirilmiş, laleler açamadan önce çamura saplanmış gibi duruyor ama lalelerle harika bir görüntü veriyor.





Köprü bu peysajı tamamlayan en önemli unsurlardan birisi.




Korunun inişli çıkışlı zemini bazı peysajlar için çok uygun ama o peysajı görüntülemek kolay olmuyor.
Mesela yıllardır bu gökkuşağını bir karenin içine sığdırmak mümkün olmuyordu.
Ya kollarınızı iyice yukarı kaldıracaksınız, ya yan çekeceksiniz, yada yüksek bir yere çıkacaksınız.
Yüksekten çekilen üstteki resim geçen yıl İ.b.b'nin web sitesinde yayınlandı.

Ben ancak yandan çekersem gökkuşağını bir kareye sığdırıyorum.



Yine nefis bir çalışma, lalelerden Türkiye Haritası.
Mavi muskari çiçeklerinden Marmara Denizini bile yapmışlar.
Biraz kuytu bir yerde kalsada kendisini hemen fark ettiriyor.




İstanbul Büyükşehir Belediyesinin logosu

Nazar boncuğu

Kelebek

Semazenler.


Olimpiyat Halkaları






2. bölümde Sarı Köşk, Beyaz Köşk ve çevresini gösteren resimler yer alacak.

2 yorum:

  1. kelebeği farketmemiştim. sen iyice gezmişsin. fotoğraflar çok güzel:)

    YanıtlaSil
  2. Ayşegül20:46

    Selam
    Resimler harika görünüyor, sincapların olduğu bölümü merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.